Oslo venter bølge av psykopater

Mens vi venter på at myndighetene skal regulere den ulovlige hasjomsetningen i etisk forsvarlige former, fortsetter volden i gatene å øke i intensitet. Riktignok er ikke all vold relatert til den ulovlige narkoomsetningen, men det bør lyse et par varselssignaler når man ser hvor volden i Oslo er konsentrert. Nettopp rundt de sentrale omsetningsområdene for ulovlige rusmidler. For mye uregulert pengestrøm i feil hender må nødvendigvis ende opp med voldlige oppgjør. Nå får vi meldinger fra FN om at Oslo skal bli et «brohode for narkoimport til Europa».

Mexicanske karteller, kjent for deres ultravoldlige fremgangsmetoder, vil bruke Oslo som base for import til Europa. Det skal bli interessant å se hvordan vil dette utarte seg når likene begynner å dukke opp i havnebassenget. Det spørs om norsk politi er klare for ekte narkokrig. Det blir noe annet enn å batongjage heroinister fra plata og storme leiligheter hvor det røykes hasj. Det er betimelig å spørre hvilken nytteverdi disse to aktivitetene har for seg, hvor stor prevantiv effekt de har og hvor mye de koster å gjennomføre. Riktignok pynter de fint på kriminalstatestikken, men de har absolutt ingen samfunnsnytte og tar vekk fokuset på de virkelige problemene. Hvilken logikk har det at en kannabisgartner får strengere straff enn pedofile og voldsmenn?

Hva bør vi gjøre for å fjerne denne omsetningen fra hendene til kriminelle organisasjoner, karteller, mafia, gerilja og terrorister? Jeg bare spør. Gi meg gjerne et svar som ikke underbygger de kriminelles sak.

 

5 kommentarer »

  1. Se der ja!
    Du burde forøvrig hatt med en avstemning til, en avstemning om hva ordet «brohode» betyr. Også burde det vært premie 🙂

  2. bb1984 said

    Hehe ok takk for tipset, DiNapoli. Request innfridd 🙂 Veit du forresten hvordan jeg får de ved siden av hverandre?

  3. Hehe, sweet. Selv stemte jeg på det midterste alternativet, og håper spent på at jeg vinner. Angående poll’enes plassering har jeg ikke peiling. God weekend, mann!

  4. Erik said

    Hvor blir det av kiloet mitt!? :p

  5. :-) said

    Legalisering gir et tryggere produkt og slår beina under den svarte økonomien. http://www.youtube.com/watch?v=JNSXaOpRXdM

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar